در این مطلب از بخش آشپزی سایت بانوان ایرانی طرز تهیه ناگت مرغ با ذرت را برای شما آموزش می دهیم . با ما همراه باشید :

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ با ذرت :

مرغ ۲قطعه (سینه)
ذرت یک دوم لیوان
خامه نصف لیوان
شیر ۱لیوان
پیاز ۲عدد
تخم مرغ ۲عدد
برنج ۱لیوان
کره ۴قاشق غذاخوری (آب شده)
آرد سوخاری به میزان لازم
آرد به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
فلفل له میزان لازم
برگ بو ۲عدد
سیر ۲حبه

طرز تهیه ناگت مرغ با ذرت

ابتدا در ظرفی مناسب مقدار کمی روغن ریخته و مرغ را در آن کمی تفت دهید و بعد با برگ بو،سیر،۱عدد پیاز و مقداری آب بپزید و بعد آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید.
پیاز باقی مانده را رنده زده و با مقداری کره تفت دهید و بعد ۶قاشق سوپخوری آرد به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید تا خامی آرد از بین برود و بعد مرغ را به آن اضافه کنید.بعد از کمی تفت دادن مواد را از روی حرارت بردارید.
ذرت را با مقدار آب و نمک بپزید و برنج را نیز به صورت کته دم کنید. شیر و خامه را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکنواخت شوند.سپس آنها را داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که کرمی و غلیظ شود سپس مخلوط پیاز سرخ شده با آرد و کره ، تکه های مرغ ، برنج پخته ، ذرت ، نمک ،زعفران و فلفل را اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید ، مخلوط را داخل ظرف در بسته و به مدت ۲ تا۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود.
پس از اینکه مایه ناگت سرد شد مواد را از یخچال خارج کنید ، دستتان را مرطوب کنید و تکه هایی به یک اندازه از مایه ناگت بردارید و کف دست تان حالت دهید و گرد کنید .
تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا کف کند سپس به نوبت ناگت ها را داخل آرد سفید و تخم مرغ بزنید و در مرحله آخر داخل آرد سوخاری بغلطانید تا تمام سطح ناگت ها به آرد آغشته شود.
داخل تابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، ناگت ها را داخل روغن داغن قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی شود

%d9%86%d8%a7%da%af%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%ba

نکات

۱٫ در صورت تمایل به جای آرد سوخاری از خرده نان استفاده کنید.

۲٫ هتر است پیاز را قبل از اضافه کردن کره کاملا تفت دهید تا آبش تبخیر شود تا بعد از اضافه کردن کره طعم آن به خوبی در غذا مشخص باشد.

۳٫ میتوانید ناگت ها را پس از آماده سازی داخل نایلون بگذارید و منجمد کنید.

۴٫ در صورت تمایل از مقداری قارچ سرخ شده و نخود فرنگی هم در غذا استفاده کنید.