طرز تهیه فاج شکلاتی فندق

شیرینی و شکلات و دسرهای شکلاتی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین مواد خوراکی محسوب می شوند.شکلات, مغزها و میوه های خشک که ترکیبی کامل را تشکیل می دهند, همه با هم در این فاج شکلاتی فندق و میوه, ساده و آسان پیدا می گردند.با همراه باشید برای تهیه فاج شکلاتی یکی از خوشمزه ترین دسرها

مواد لازم برای تهیه فاج شکلاتی:

شکلات خالص : ۲۵۰ گرم
کره : ۲ قاشق غذاخوری
شیر غلیظ شده : ۴ قاشق غذاخوری
پودر قند, الک شده : ۳ پیمانه
مغز فندق, خرد شده : نصف پیمانه
کشمش طلایی : ۵۰ گرم

طرز تهیه فاج شکلاتی:

۱٫ قالب کیک را کمی چرب نمایید.

۲٫ شکلات را به قطعات کوچک تقسیم کنید و همراه با شیر غلیظ شده و کره داخل کاسه ای بریزید. کاسه را روی تابه حاوی آب نیم جوش قرار دهید و مدام مواد داخل آن را هم بزنید تا شکلات و کره کاملا آب شود و مواد را با همدیگر مخلوط کنید.

۳٫ کاسه را از روی حرارت بردارید و پودر قند را کم کم اضافه کنید . فندق و کشمش طلایی را به مخلوط اضافه نمایید. ترکیب را داخل قالبی که از قبل آماده نموده اید بریزید و به خوبی فشار دهید و سطح آن را صاف کنید. سپس بگذارید تا خنک شود.

۴٫ مواد آماده شده را از قالب خارج نموده و روی تخته چوبی گذاشته. آن را به شکل مربع برش دهید و داخل قالب کاغذی شیرینی بگذارید و تا قبل از سرو آنها را خنک نگه دارید.

توصیه سرآشپز :

دستور فاج شکلاتی فندق و میوه فقط به مغز فتدق اشاره شده ولی شما می توانید از مغزهای همچون بادام, مغز پسته, گردو و یا بادام هندی نیز در این دسر خوشمزه استفاده نمایید.