امروز در بخش آشپزی سایت بانوان ایرانی طرز تهیه سالاد گردو و جوپرک را برا شما آموزش خواهیم داد .

سالاد گردو و جو پرک یکی از انواع سالادهای طبقه ای شیک و مجلسی است که بسیار کامل و مقوی می باشد . این سالاد را به عنوان پیش غذا و حتی یک وعده غذایی هم می توانید میل کنید .

مواد لازم برای تهیه سالاد گردو و جوپرک :

یک پیمانه گردوی خرد شده
یک پیمانه جوی پرک
دو عدد گریپ فروت
یک عدد پیازچه خرد شده
دو پیمانه کاهوی خرد شده
نصف پیمانه جعفری
نصف پیمانه گشنیز خرد شده
نصف پیمانه برگ ریحان
دو عدد چغندر
مقداری دانه انار
مواد لازم برای سس
دو ق س سس خردل
نصف قاشق چایخوری عسل
۱ قاشق چایخوری آب لیمو
یک سوم پیمانه روغن زیتون
مقداری نمک و فلفل

روش تهیه سالاد گردو و جوپرک :
ابتدا جو را بشویید و سپس آن را همراه با مقداری آب و کمی نمک بپزید. جو های پخته را داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.
در یک کاسه مناسب پیازچه خرد شده، کاهوی خرد شده، جعفری، ریحان و گشنیز خرد شده را بریزید و با هم مخلوط کنید. گریپ فروت را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید. چغندر ها را هم بعد از آنکه پختید، پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید.
یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب کنید. داخل آن مقداری از مخلوط کاهو بریزید. کمی جو، گردو و دانه انار روی آن بریزید. حالا تکه های گریپ فروت را روی مواد بچینید. دوباره مقداری از مخلوط کاهو را روی مواد بریزید، سپس جو پخته را روی آن بریزید. حالا تکه های چغندر را روی آن بچینید. بقیه مخلوط کاهو را روی مواد بریزید. در انتها بقیه گردوی خرد شده و دانه های انار را بریزید.
حالا سس سالاد را آماده کنید. به این صورت که همه مواد برای تهیه سس را داخل یک ظرف مناسب بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. حالا مقداری از سس را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک یا آب لیمو اضافه کنید. سس را تا موقع سرو داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.