طرز تهیه رولت مرغ با عسل با طعم جدید

بـانوان ایـرانی: رولت مرغ با عسل طعم جدیدی در غذاهاست. بدون شک می توان گفت با مرغ می توان هزار نوع غذا درست کرد و مرغ را مزه دار کرد. در این پست مرغ را با طعم جدیدی از عسل مزه دار می کنیم. پیشنهاد می کنیم طعم خاص این غذا را حتما امتحان کنید.

♣ مواد لازم برای رولت مرغ با عسل به تعداد ۲ نفر:

طرز تهیه رولت مرغ با عسل با طعم جدید

♣ آموزش پخت رولت مرغ با عسل و زردآلو:

در مرحله اول فیله های مرغ را پس از اینکه شستیم به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نمک آغشته می کنیم و آن را در ظرفی دربسته به مدت ۱۰دقیقه در یخچال می گذاریم تا مزه دار شود.

در مرحله دوم با باقیمانده روغن زیتون کف ماهیتابه را خوب چرب می کنیم ، سپس فیله های مزه دار شده را از یخچال درآورده و داخل ماهیتابه می گذاریم. به مدت ۱۰ دقیقه درب آن را بسته و می گذاریم روی حرارت ملایم گاز بپزند.

در مرحله سوم عسل را با آب پرتقال مخلوط می کنیم تا رقیق شوند. زردآلوها یا آلوها را در کنار فیله ها در ماهیتابه قرار می دهیم. نصف مقدار سس عسل و آب پرتقالی را که درست کردیم را روی فیله ها می ریزیم ،سپس در ماهیتابه را می گذاریم تا ۱۰ دقیقه با درجه ملایم روی گاز بپزد.

در مرحله آخر در مدت باقیمانده سس را روی فیله ها می بریزیم تا مزه عسل و پرتقال به خوبی به خوردش برود و مزه دار و خوشرنگ شود. سپس بعد از دقایقی که سس غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم و فیله ها و زردآلوها را در ظرف ریخته و سرو می کنیم.

*پخت رولت مرغ با عسل و زردآلو :
آلو قیسی یا زردآلو در هنگام پخت با فیله مرغ و سس (عسل و پرتقال) شکل زیبایی به خودش می گیرد. توجه داشته باشید اگر از کمپوت که پخته و نرم است استفاده کنید باید با پشت چنگال آنها را له و با سس مورد نظر مخلوط کنید و برای سرو کنار فیله ها بگذارید.

.

گردآوری: بخش آشپزی و تغذیه بانوان ایرانی