زیبا بروفه بازیگر فیلم «پرپرواز» فعالیت حرفه ای خود را از سال۷۳ با بازی در سریال «خانه شلوغ» به کارگردانی علی شوقیان آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی وی، «شب روباه» به کارگردانی همایون اسعدیان بود. او در فیلم ها و مجموعه هایی چون «مجید دلبندم»، «مار و پله»، «موج و صخره»، «پرتقال خونی»، «احضار شدگان»، «مانی و ندا» و … ایفای نقش کرده است.
زیبا بروفه درباره عملکرد تلویزیون در سال جاری گفت: من متاسفانه امسال هم همانند سال های قبل فعالیتی در تلویزیون نداشتم و متاسفانه  این تولیدات را هم که پخش شده است، ندیده ام. اما اگر بخواهم شخصا نظر دهم و تعداد کار های خوبی که در سال های گذشته وجود داشته مقایسه کنم بهتر است بگویم واقعا هیچ. هیچ پیشرفتی نسبت به سال های قبل احساس نکردم.می توانم به جرات بگویم کار آنچنان قوی امسال در تلویزیون وجود نداشت. شاید کار نکرده باشم و فیلم ها را ندیده باشم، اما این نظر را بر اساس فیلمنامه هایی که به دستم می رسد می گویم. شاید بهتر است بگویم تغییر چشمگیری در کار ها وجود نداشته است. و این می تواند به دلایل مختلفی از جمله دستمزد ها، انتخاب نامناسب بازیگر، فیلمنامه ضعیف و خیلی از مواقع به دلیل حواشی بسیار زیادی که در تولید کارها وجود دارد باشد. نکته دیگری که باید گفته شود توجه تلویزیون و مسئولان سیما به بازیگرانی مثل من است که از ابتدا کار خود را با تلویزیون آغاز کرده ایم، اما الان خیلی راحت کنار گذاشته شده ایم.خیلی ها از من می پرسند چرا شما دیگر نیستید؟ چرا فعالیتی نمی کنید.؟ چرا از شما کاری در سینما و تلویزیون نمی بینیم؟ باید بگویم من هیچ جا نرفته ام و همچنان مشتاق بازی در تلویزیون و سینما هستم، اما گاهی حس می کنم شاید مردم ما را نمی خواهند. به هرحال محبوبیت که به زور نمی شود. امیدوار هستم این مشکلات خیلی زود رفع شوند و ما بتوانیم با کار های بسیار قوی به تلویزیون باز گردیم.

زیبا بروفه در ادامه درخصوص اینکه آیا تغییرات مدیریتی در معاونت سیما برای تلویزیون کارساز بوده یا نه گفت: چه فرقی می کند؟من به شخصه تا به الان تغییری ندیده ام. ما همیشه امیدواریم، در واقع با امید زنده ایم. وقتی شخص جدیدی به روی کار می آید همه منتظر اتفاقات خوب هستند ولی تا الان که تغییری اتفاق نیفتاده است. به هرحال باید صبر کرد و دید به مرور زمان چه اتفاقی می افتد.

توقع مردم از تلویزیون خیلی زیاد است و مخاطب بسیاری هم دارد پس باید بیشتر به آن اهمیت داد. بهتر است مدیران تصمیم های درست و به جا در این باره بگیرند. او پیش بینی خود درباره تلویزیون در سال ۹۶ را این گونه بیان کرد: خوش بینانه ترین حالت این است که همه چیز تغییر کند، یک تغییر مثبت و اتفاقات خوبی بیفتد. اما بدبینانه ترین حالت که از نظر من می تواند یک فاجعه باشد این است که اوضاع به همین شکل بماند و حتی روز به روز شاهد افت تعداد مخاطب تلویزیون باشیم. البته من از صمیم قلب امیدوار هستم که همه چیز به خوبی اتفاق بیفتد، به خوش بینانه ترین حالت ممکن!