بـانوان‌ایـرانی: حتما شما هم همیشه به دنبال اراه حل این مسئله هستید که چگونه از شر حشرات در خانه خلاص شویم؟! ما به شما عزیزان چند راه حل ساده را برای این مسئله آموزش می دهیم ،با ما همراه باشید.

.

روش هایی ساده برای دفع حشرات از خانه

 

* استفاده از توری برای پنجره ها
یکی از روش های موثر برای این موضوع پیشگری است. شما می توانید تمام پنجره های خود را توری بچسبانید. این کار مانع از ورود تمام حشرات به خانه می شود.

.

* استفاده از اسپری آب پاش و مایع تمیز کننده

یک اسپری آب پاش تهیه کنید و آن را با آب و مایع تمیز کننده مخلوط کنید.سپس مگس یا هر حشره دیگری را مورد هدف قرار بدهید. باعث به هم چسبیدن بال های آن ها می شود . توجه داشته باشید که این روش باعث کشته شدنشان نمی شود.

– ظرف های غذا را فورا بشویید.

– غذاها و میوه های فاسد شده را سریعا دور بریزید ، زیرا حشرات  در این مواد تخم گذاری کرده و تعدادشان افزایش پیدا می کند.

– درب سطل های آشغال را بسته نگه دارید.
.

* تاریک کردن محیط اطراف

توجه داشته باشید که به راحتی در محلی تاریک می توانید پشه ها را با هدایت به سمت نور به بیرون از خانه هدایت کنید.

پرده های آن محل را بکشید و درب اتاق ها را ببندید.
سپس پنجره ای که به سمت خارج از ساختمان است را باز نگه دارید. با انجام دادن این کار حشره با دیدن نور به بیرون هدایت می شود.

.
* همیشه آشپزخانه را تمیز نگه دارید
تمام مواد غذایی در دسترس شامل از میوه ها ، کیک ها، غذاهای باقیمانده و … را از آشپزخانه دور نگه دارید .در نظر داشته باشید در هرجایی که این مواد حضور داشته باشند حشرات هم حضور خواهند داشت.

.
* استفاده از گیاهان برای دور کردن حشرات

یکی از این گیاهان که به راحتی می توانید در خانه قرار بدهید تا حشرات را دور کنید نعنا و اسطوخودوس است.خرد کرده نعنا و اسطوخودوس را نزدیک درب یا پنجره تان قرار بدهید. این کار مانع ورود حشرات به داخل خانه شوید.

.
* استفاده از سرکه سیب
یک قوطی را تا نصفه از سرکه سیب پر کنید.
چند سوراخ روی درب آن ایجاد کنید تا مگس ها بتوانند از آن عبور کنند.
سپس قوطی را در مکانی که مگس ها هستند قرار دهید.
مگس ها جذب بوی سرکه می شوند و به آرامی وارد قوطی می شوند اما آنقدر باهوش نیستند که از درب کوچکی که از وارد شده اندخارج شوند. پس از گذشت مدتی سرکه سیب به زندگی آن ها پایان می دهد.

.
* ساخت تله چسبناک
در ابتدا یک مایع شیرین و چسبناک درست کنید. مقداری آب و شکر را  با هم مخلوط کرده و بعد می جوشانیم تا سفت و غلیظ شود. سپس یک تکه پارچه را به این مواد آغشته کنید و در پایان پارچه را در مکانی که حشرات هستند آویزان کنید. به دلیل اینکه این مخلوط شیرین و چسبناک است مگس ها به آن نزدیک و چسبیده می شوند.

گردآوری: بخش خانه و خانه داری بانوان ایرانی