رمز و راز مادران باردار شاد

زنان باردار در این دوران تمایل بسیار زیادی دارند تا بد لباس بپوشند و بد اخلاق و بد خلق باشند.این حقیقت دوران بارداری است، با وجود اینکه این دوره از زندگی می تواند به عنوان یک چالش‌ قلمداد شود، اما می‌‌تواند مرحله ای سرشار از شادی و خرسندی نیز باشد.یک خانم می تواند تصمیم بگیرد در یان دوران بارداری چگونه لباس بپوشد و یا چگونه رفتار کند.این خلق و خوی صرفا و عملا از خود بارداری نشات می گیرد.

 زنان باردار خوشحال و خرسند چه کارهایی انجام می‌‌دهند؟

آنها مثبت اندیش هستند.بدون شک بارداری در اغلب اوقات خیلی سخت و دشوار است. قطعا یک روز فقط دوست دارید فریاد بزنید این دوران را با اتمام برسانید و مطمئنا هیچ کس ما را برای این تغییرات خلقی مقصر نمی‌داند. حالت تهوع صبحگاهی،درد کمر ، و سایر حالات و خصوصیت‌‌های عجیب و غریب بارداری کافی است تا این مرحله را به بدترین دوران تبدیل کند.

راهکارهی برای مثبت اندیشی در دوران بارداری؟

برای تغییر در رفتار و خلق و خوی خود در آغاز هر روز تصور کنید که آن روز روز بسیار خوبی برایتان خواهد بود، و اگر امکان دارد به آن وانمود کنید، تا بالاخره آن روزی را که می‌‌خواهید بسازید. استفاده از جملات تاکیدی و تاییدی می‌‌تواند خیلی مثمر ثمر واقع شود. متناسب با حال و روزتان جمله  تاکیدی و تاییدی برای خودتان بسازید و آن را تکرار کنید. زنان باردار شاد حتی جملات تاییدی و تاکیدی مخصوص خانم‌های باردار برای خود تهیه می‌‌کنند.ترس یکی از بزرگترین و فوق‌العاده ترین منشا رنج و محنت در هر انسان است. بزرگترین راه مبارزه با ترس کسب معلومات و افزایش بر دانش است. افزایش دانش و معلومات در خصوص بارداری و پدر و مادر شدن از راهها و شکل‌های بسیاری ممکن می‌‌شود.

ورزش یک روش بسیار مناسب و مطمئن برای کاهش استرس است و در کاهش بسیاری از دردهای بارداری بسیار موثر و مفید خواهد بود، تا جایی که زمان زایمان تان را هم کوتاه‌تر می‌‌کند. اگر تاکنون شروع به ورزش نکرده‌اید، هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست.

پیاده‌روی و شنا و یا هر ورزشی که از انجام آن لذت می‌‌برید را انجام دهید. ببینید چطور دوست دارید ورزش کنید تنها، با کلاس یا با DVD‌‌های آموزشی. چنانچه دچار عوارض بارداری هستید و نمی‌توانید ورزش‌های مرسوم را انجام دهید حتما با دکترتان مشورت کنید.حمایت های عاطفی یکی از عوامل کم کردن استرس است.این حمایت می‌‌تواند به معنی داشتن فردی باشد که هرگونه سوال پزشکی و دارویی را که دارید، بتوانید از او بپرسید. می‌‌تواند دوست نزدیکی باشد که حال شما را درک می‌‌کند و می‌‌توانید راحت با او حرف بزنید. حتی می‌‌تواند مرکزی باشد که در زمان بارداری، زایمان و حتی چگونه مراقبت کردن از نوزادتان به شما راهنمایی‌‌های ارزنده‌ای بدهد. از هر جایی که می‌‌توانید کمک‌‌های مفید و یاری بخش دریافت کنید.

آنها به خودشان استرس وارد نمی کنند. درست است که شما هرگز نمی توانید استرس را در طول بارداری تان کاملا حذف کنید، اما می‌‌توانید آن را کم کنید. هر کدام از مواردی که در بالا بدان اشاره شد می‌‌تواند در کاهش استرس مفید باشد، اما موارد بسیار مهم در کاهش استرس و فشار که می توان از آن بهره گرفت مراقبه و مکاشفه است.این تمدد اعصاب می‌‌تواند به کمک تمرینات مراقبه یا تکنیکهای مکاشفه حاصل شود. اینها هر کدام به طریقی به شما کمک می‌‌کند تا در کم استرس را و مثبت اندیشی بیشتر متمرکز شود.

شادی و خرسندی در حقیقت حالتی ذهنی و تلقینی است که از طرق مختلف ممکن جذب شما شود. شما لزوما نباید به خاطر یک ذره استرس یا ناراحتی خودتان را ببازید و به ترس بیفتید.اگر راهکارهای بالا برایتان مثمر ثمر نبود یا اگر ناراحتی جدی دارید، حتما با دکترخود در خصوص افسردگی دوران بارداری مشورت کنید. این امکان وجو دارد شما دچار افسردگی بیش از حد نرمال باشید.