اگر قرار است در یک ماه آینده به خانه بخت بروید احتمالا اکنون مجبورید کارهای زیادی انجام دهید؛ از لیست تهیه مهمان‌ها گرفته تا تهیه غذا و لباس همه و همه ممکن است استرس زیادی به شما وارد کند. درست است که برگزار شدن بی‌عیب و نقص مراسم بسیار مهم است اما داشتن چهره‌ای جذاب و زیبا در شب عروسی آرزوی بسیاری از دخترخانم‌هاست. قدم به قدم همراه ما باشید و با خواندن این مطلب برنامه‌ریزی دقیقی از انتخاب آرایشگاه گرفته تا استفاده از ماسک‌ها را برای شما بگوییم.

کافی است با برنامه ریزی پیش بروید و به موقع کارهای خود را انجام دهید و کارهای خود را برای دقایق آخر نگذارید که استرس چهره شما را زشت می کند. در این فرصت باقی مانده مدل خود را انتخاب کنید.

راهکارهای برای زیبای پوست قبل از مراسم عروسی

چه آرایشگاهی را انتخاب کنید؟

حالا دیگر وقت انتخاب است. با انتخاب آرایشگاه یک ماه پیش از تاریخ عروسی و قرارداد بستن، می‌توانید یکی از کارهای اساسی را انجام شده فرض کنید. در ضمن، این فرصت را هم دارید که در طول این مدت با نظر آرایشگرتان، کمی به خودتان برسید. یادتان باشد یکی از مسائل مهم در مورد انتخاب آرایشگاه، مهارت اخلاق حرفه‌ای آرایشگران یک سالن است.شما هم می‌توانید در شب رویایی خود مانند ستاره بدرخشید و سال‌ها با دیدن عکس‌های‌تان از چهره خود لذت ببرید.

فقط کار مهم نیست؛ شما در شب عروسی تان به اندازه کافی استرس دارید. پس بهتر است در انتخاب آرایشگاه این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید. پرسنل یک سالن، هر قدرخوش اخلاق تر باشند، شما بیشتر می‌توانید احساس آرامش کنید و برای شب عروسی آماده شوید. همچنین حتماً از سالن بپرسید که از چه موادی برای زیرسازی پوست استفاده می‌کند. استفاده از مارک‌های مرغوب، خودش تضمین کننده بخشی از زیبایی و دوام آن در شب عروسی است.

 با آرایشگر خود دوست باشید

بهتر است هرچه زودتر، پیش آرایشگرتان بروید چون او با دیدن پوست و موی شما مطمئنا پیشنهاد‌هایی برای زیباتر شدن آنها دارد و شما باید وقت داشته باشید توصیه‌های او را عملی کنید. یادتان باشد در شب عروسی، شما باید همچون یک ستاره درخشان باشید. پوست و موی شما در این زیبایی بسیار موثر است، پس از چند ماه قبل از عروسی مراقبت‌های ویژه و استفاده از محصولات زیبایی را شروع کنید.در روز عروسی بهتر است از مواد آرایشی ضدآب و غیر چرب استفاده کنید تا هم دوام بیشتری داشته باشد و هم باعث لک‌شدن لباس زیبای شما نشود، همچنین بهتر است هنگامی که برای عکس‌گرفتن به آتلیه می‌روید، حداقل یک ساعت از آرایش شما گذشته باشد.

راهکارهای برای زیبای پوست قبل از مراسم عروسی
کوتاهی را برای روز آخر نگذارید

یک عروس، حتما باید حدود یک‌ماه‌و‌نیم قبل از مراسم عروسی، موهای‌ خود را به صورت دلخواه کوتاه کند. با گذشت این مدت می‌توانید کاملا مطمئن باشید که اثر قیچی روی موهای شما از بین می‌رود و موهای شما به اصطلاح کاملا جا می‌افتد.به هیچ‌وجه قبل از عروسی برای کوتاه‌کردن موهای‌تان پیش یک آرایشگر جدید نروید چون ممکن است کاملا به دردسر بیفتید.همچنین اگر کمتر از یک ماه به جشن عروسی زمان دارید بهتر است دیگر موهایتان را کوتاه نکنید چراکه ممکن است رد قیچی روی موها باقی بماند و می‌تواند آرایش موها را تحت تاثیر قرار دهد.

تا می‌توانید مدل موی عروس ببینید

بعد از این‌که لباس عروس‌تان را انتخاب کردید، مدل‌موهای مختلف را تجربه کنید. اگر خودتان موهای‌تان را به مدل‌های مختلف آرایش در می‌آورید، حواس‌تان باشد که مدل موی شما باید با توجه به لباس عروس شما باشد. با مشورت با یک آرایشگر حرفه‌ای مو، بهتر می‌توانید بهترین آرایش مو را برای روز عروسی‌تان انتخاب کنید. اگر قصد دارید برای روز عروسی به موهای‌تان گل بزنید یا تاج بگذارید یا غیره حتما همه اینها را قبل از روز موعود روی موهای‌تان امتحان کنید.

حتی می‌توانید عکس‌های مختلف آرایش مو را ببینید و با نشان‌دادن عکس مدل موی دلخواه‌تان به آرایشگر، تا حدی دلخواه‌ترین آرایش مو را به دست آورید. بهتر است‌آرایشگری را انتخاب کنید که با او راحت باشید، وقتی آرایشگر بد اخلاق باشد، شما نمی‌توانید به راحتی خواسته‌های خود را از او بخواهید، مسلما شما دوست دارید آرایش صورت و موی شما در روز عروسی مورد علاقه خودتان باشد، نه مورد علاقه آرایشگر! بهتر است روز عروسی نیز شبیه خودتان باشید تا همیشه تصویر عالی از آن روز بزرگ برای‌تان باقی بماند. بهتر است دو ساعت قبل از رفتن به آتلیه عکاسی، آرایش موهای‌تان تمام شده باشد.

دندان‌ها فراموش نشوند

حدود ۲ تا ۳ هفته قبل از عروسی،‌ بهتر است پیش یک دندانپزشک بروید تا دندان‌های‌تان را با روش‌های کاملا حرفه‌ای سفید کند، ولی اگر با روش‌های خانگی، دندان‌های‌تان را سفید کنید، بهتر است ۵ هفته تا یک ماه قبل از عروسی، استفاده از این روش‌ها را شروع کنید.اگر یک تا ۲ هفته به عروسی شما باقی مانده است و با استفاده از روش‌های خانگی هنوز دندان‌های شما به اندازه کافی سفید نشده حتما پیش یک دندانپزشک بروید تا او با روش‌های بهتر دندان‌های شما را سفید کند. هرگونه تغییر و درمانی در دندان‌های شما باید حداقل یک هفته قبل از عروسی انجام شود.

ریسک نکنید

اگر قصد دارید برای مراسم عروسی بوتاکس تزریق کنید، حداقل یک ماه قبل از مراسم این کار را بکنید، چون گاهی اوقات بوتاکس باعث کبودی یا بعضی عوارض جانبی می‌شود و مسلما شما نمی‌خواهید در روز عروسی، پلکی پژمرده داشته باشید.
به یاد داشته باشید بوتاکس در یک شب نمی‌تواند چهره شما را زیبا کند، اثرات مثبت بوتاکس از ۳ روز تا ۲ هفته بعد از تزریق ،خودش را نشان می‌دهد، اگر شما جزو افرادی هستید که معمولا پوست‌شان خیلی زود دچار کبودی می‌شود بعد از بوتاکس حداقل ۶ هفته صبر کنید تا اثرات مثبت بوتاکس را ببینید.باید به ماهیچه‌های‌تان وقت بدهید تا در این درمان پاسخ بدهند. مطمئنا شما می‌خواهید در آن روز بزرگ، کاملا طبیعی به نظر بیایید و بتوانید احساسات واقعی خود را نشان دهید.

راهکارهای برای زیبای پوست قبل از مراسم عروسی

ماسک‌های خانگی بسازید

این شب، بزرگ‌ترین شب زندگی شماست ولی لازم نیست وحشت زده شوید و در استفاده از محصولات زیبایی افراط کنید و با آرایش‌های عجیب و غریب، خود را به گونه‌ای کاملا متفاوت در آورید. هر گونه درمان پوستی را حداقل ۲ هفته قبل از عروسی انجام دهید.  البته می‌توانید یک هفته قبل از عروسی از ماسک‌های خانگی ساده برای صورت‌تان استفاده کنید.همچنین برای درخشان‌شدن بیشتر پوست صورت‌تان یک ماه تا ۲ هفته قبل از مراسم عروسی از پوست‌تان لایه‌برداری کنید تا در این روز بزرگ، صورت شما همچون ستاره‌ای بدرخشد.  بدترین اتفاقی که ممکن است برای شما پیش آید این است که یکی‌دو روز قبل از مراسم عروسی، صبح از خواب بیدار شوید و ببینید روی صورت شما یک جوش بزرگ به‌وجود آمده است! بنابراین حتما قبل از مراسم زیر نظر یک متخصص پوست باشید.

نگذارید موهای‌تان آسیب ببیند

اگر قصد دارید برای مراسم عروسی‌تان موهای‌تان را صاف یا تقویت کنید، حتما این کار را یک تا ۲ هفته قبل از عروسی انجام دهید چون یک هفته بعد به اصطلاح موهای شما جا می‌افتد و کاملا طبیعی به نظر می‌آید.  اگر قصد دارید قبل از عروسی موهای‌تان را رنگ کنید، اول موها را صاف یا تقویت‌ و یک تا ۲ هفته بعد، موها را رنگ کنید تا موهای‌تان را از هرگونه آسیب احتمالی محافظت کنید.

به راحتی اعتماد نکنید

بعضی از سالن‌ها و مراکز زیبایی به شما پیشنهاد می‌کنند برای پاکسازی پوست،درمان جوش‌های احتمالی و…یکی، دو روز قبل از مراسم به آنجا مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از این کار، خوب فکر کنید. درمان توسط یک متخصص پوست معقول‌تر است یا شخصی که فقط تجربه کاری دارد و پشتوانه علمی مطمئنی ندارد؟ در هر صورت تصمیم با خودتان است. گر احساس می‌کنید و دوست دارید کار ویژه‌ای روی صورت‌تان انجام شود بهتر است به متخصص مراجعه کنید. هنگام مراجعه به آرایشگاه توجه کنید وسایلی که استفاده می‌کنند چگونه نگهداری می‌شوند و مطمئن باشید برای شما از چه وسایلی استفاده می‌کنند.

خوشبو ترین عروس باشید

عطری را که می‌خواهید در روز عروسی‌تان استفاده کنید، تهیه کنید و چندین بار آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. حواستان باشد که یکی دو روز مانده به عروسی برای انجام چنین تغییراتی خیلی دیر است و ممکن است آرامشتان را به هم بزند.

راهکارهای برای زیبای پوست قبل از مراسم عروسی

دستور سنتی برای زیبا شدن

اگر تا تاریخ عروسی حداقل چهار هفته وقت دارید توصیه می‌کنیم هفته ای یک بار این ماسک ها را بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید.

۱- مقداری انگور را در روغن زیتون بجوشانید و آن را صاف کنید و روی پوست بمالید. به این ترتیب پوست‌تان شفاف و لطیف می‌شود.

۲- اگر به هلو حساسیت ندارید، می‌توانید مقداری هلو را رنده کنید و روی پوست‌تان بگذارید.

۳- موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید؛ خوب آنها را به هم بزنید و روی پوست صورت‌تان بمالید.

۴- دو قاشق عسل را با نصف قاشق آبلیمو مخلوط کنید و برای مدت ۱۵ دقیقه آن را روی صورت بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

منافذ پوست خود را مسدودکنید

۱- زردآلوی رسیده را قطعه قطعه و له کنید؛ چند قطره روغن بادام روی آن بچکانید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند وبعد آن را با آب نیمه گرم بشویید.

۲- ماساژ پوست با گلاب هم موثر است

پوست را پاک‌سازی کنید

* پوست های خشک: در این فاصله یک ماهه تا عروسی، برای آرایش صورت بهتر است مدام از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید.

* پوست‌های چرب: برای آرایش،  استفاده از کرم‌های فاقد چربی را پیشنهاد می‌دهم.

* پوست‌های خیلی چرب: بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی و دارنده کرم پودر استفاده کنید.   هر چند بهتر است کرم ضد آفتاب را پزشک برای‌تان تجویز کند.