ریزش مو مسئله ای است که بسیاری درگیر آن هستند و برخی ها و به خصوص آقایان دیگر با آن کنار آمده اند و آن را به مسائلی چون  ارث و استرس زیاد  و خیلی چیزهای دیگر نسبت می‌دهند، اما شاید کمتر کسی است که بداند این روزها پزشکان با تغذیه مناسب توانسته‌اند قدم‌های بزرگی را در کاهش روند ریزش مو و حتی متوقف کردن آن بردارند. در این مطلب مواردی را بیان خواهیم کرد که میتواند به کاهش ریزش مو و یا حتی توقف آن کمک کند :
%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88
ـ مصرف ویتامین‌های گروه B را در طول روز افزایش دهید.
در این میان کمبود ویتامین بیوتین و B6 از اهمیت زیادی برخوردار است. جگر، گوشت مرغ، زرده تخم‌مرغ و از آن مهم‌تر و ارزان‌‌تر جوانه گندم، سبوس گندم و جوانه‌ ماش از منابع غنی به شمار می‌روند. میوه‌هایی همچون توت‌فرنگی، موز، گریپ فورت و هندوانه نیز از جمله میوه‌هایی هستند که از این حیث با ارزشند.
مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در کاهش ریزش‌مو نقش زیادی دارد . اسیدهای چرب امگا ۳ که شامل اسید ایکوزا پنتانونیک (EPA) و اسید آلفالینولئیک می‌باشد در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون، ساردین و قزل‌آلا، روغن سویا و کانولا، روغن گردو و روغن تخم‌کتان به وفور یافت می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۶ نیز در روغن‌هایی همچون روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می‌شود.
مصرف زیاد آب
ـ مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه‌های مو در حفظ و قوام‌ موها کمک می‌کند. خشکی مخاط پوست سر نقش مهمی در ریزش موها دارد.
ویتامین E 
ـ‌ ویتامین‌ E نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مو نقش مهمی را در سختی پیاز مو دارد. ویتامین E گردش خون مخاط سر را بهبود می‌بخشد و در این میان بادام، بادام زمینی، فندق و انبه از بهترین منابع آن هستند.
ـ پوست چلتوک ازجمله منابعی است که هم در پیشگیری از سفیدی مو موثر است هم در پیشگیری از ریزش مو. از این‌رو هفته‌ای ۲ تا ۳ نوبت نیم‌سیر پوست چلتوک و لیمو‌عمانی دم کرده و میل نمایید.