بسیاری از زوجین و به خصوص خانمها سوالات و ابهامات زیادی در مورد رابطه جنسی از پشت و مقعد دارند که در زیر پاسخ برخی این سوالات داده شده است :

رابطه-جنسی

آیا رابطه جنسی از پشت باعث بزرگ شدن باسن زن می شود؟

برخلاف تصور بسیاری از خانمها رابطه زناشویی از مقعد باعث بزرگ شدن باسن زنان نمی شود. البته قبلا گفته ایم که رابطه جنسی از پشت باعث مشکلات زیادی در زنان می شود اما از نظر علمی ثابت نشده است که رابطه جنسی از مقعد یا آنال سکس باعث بزرگ شدن باسن شود.

آیا رابطه جنسی از مقعد باعث بزرگ شدن دهانه مقعد می شود؟

بله اسفنکتر دهانه مقعد در اثر فشار زیاد هنگام ورود آلت تناسلی تغییر شکل می دهد و به مرور باز می شود. بی اختیاری در اجابت مزاج هم برای خیلی از خانمها اتفاق می افتد.

آیا ریختن اسپرم مرد در مقعد باعث بارداری می شود؟

خیر مگر در مواردی که روی مقعد ریخته شود و قسمتی از آن به داخل واژن وارد شود. اما اگر اسپرم درون مقعد ریخته شود باعث بارداری نخواهد شد

آیا ریختن اسپرم داخل مقعد مشکلی ندارد؟

ریختن آب منی مرد داخل مقعد زن اگر به سرعت تخلیه شود مشکل خاصی ایجاد نمی کند. اما در صورتی که دیر تخلیه شود باعث عفونت می شود. دلیل اصلی آن وجود میکربی به نام استریپکوک در قسمتی از انتهای روده ی بزرگ به نام کولُن است و وجود این میکروب در آن قسمت از بدن برای جذب آب و جلوگیری از یبوست الزامی است. منی مرد سرشار از مواد قندی و پروتئینی است اگر منی مرد در داخل مقعد ریخته شود به رشد هرچه سریع تر این میکروب کمک می کند و لزا این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

آیا رابطه جنسی از پشت قابل تشخیص است؟

بله رابطه جنسی از پشت توسط پزشک قانونی قابل تشخیص است

یک بار هم رابطه جنسی از مقعد داشته باشیم در معاینه مشخص می شود؟

به طور کلی هر چه از زمان نزدیکی از مقعد بگذرد تشخیص مشکل می شود مثلا اگر کسی یک بار رابطه جنسی از مقعد داشته و از آن زمان دو سال می گذرد در معاینه خیلی قابل تشخیص نیست.