دنیا فنی‌ زاده عروسک گردان کلاه قرمزی  ۱۰ سال بود که به بیماری سرطان مبتلا بود و در این مدت هیچگاه عروسک‌گردانی را کنار نگذاشت؛ اما در نهایت هشتم دی ماه ۹۵ بیماری بر او غلبه کرد و دار فانی را وداع گفت .

%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d9%81%d9%86%db%8c%e2%80%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

دنیا فنی‌ زاده در روزهایی «کلاه قرمزی» و دوستانش را ترک کرد که ساخت این مجموعه برای تلویزیون به شدت جدی شده بود و پیش‌بینی می‌شد نوروز ۹۶، پس از سال‌ها، «کلاه‌قرمزی» بدون حاشیه به روی آنتن بیاید، اما رفتن فنی‌زاده، هم «کلاه قرمزی» را به اصطلاح بی‌مادر کرد و هم دیگر هنرمندان این مجموعه که سال‌ها در کنار هم ساعت‌ها برای شادی مردم تلاش می‌کردند را به غم بزرگی نشاند.

فنی‌زاده «کلاه قرمزی» را پسر بزرگ خودش می‌دانست و به طنز می‌گفت، مابقی فرزندان من از او کوچک‌تر هستند.

او همین دو ماه قبل بود که در تماسی تلفنی با برنامه «حالا خورشید»، رضا رشیدپور از درگیری با بیماری سرطان گفت و در ادامه میزان علاقه‌اش به «کلاه قرمزی» را با جملاتی کوتاه توصیف کرد.

از گفته‌های این هنرمند چنین برمی‌آمد که ۱۰ سال است درگیر این بیماری است و از حدود دو ، سه سال قبل وضعیتش سخت‌تر شده است.

فنی‌زاده خود گفته بود که دست راستش لمس شده است و سال گذشته هم با دست چپ عروسک‌گردانی کرده است.

او تا جایی که می‌توانست دوست نداشت عروسکش را به کسی بدهد و تاکید داشت که اصلا اینگونه نیست که عروسک‌گردانی باعث این بیماری شده باشد و هیچ ارتباط علمی هم بین این دو، وجود ندارد.

فنی‌زاده می‌گفت: فکر می‌کنم عروسک‌گردان‌هایی که مثل من عروسکشان را دوست داشته باشند وجود دارند اما دوری از «کلاه قرمزی» واقعا مرا ناراحت می‌کند و حتی لحظه‌ای که مرا از کلاه قرمزی جدا کنند، حالم آنقدر بد می‌شود که باید مرا با برانکارد ببرند. می‌دانم که آقای طهماسب و جبلی هم بسیار دوستش دارند ولی آنها می‌توانند خود را کنترل کنند در حالی که من نمی‌توانم.