سلامت موی سر یکی از دغدغه های روزمره هر انسان می باشد.سلامت پوست و مو یکی از موارد مهم در زیبای آقایان و خانم ها می باشد.شوره سر یکی از اختلالات مهم در سلامت مو به شمار می آید این مطلب حاوی راهکارهای ساده خانگی برای از بین بردن مشکل شوره سر می باشد.که می توانید به راحتی آن را درمان کنید.

شوره سر
استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن شوره سر

استفاده از شامپوهای حاوی روغن نارگیل یا مصرف ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بر روی کف سر و ماساژ دادن آن باعث از بین بردن شوره سر می شود.پس از مصرف می توان مانند مواقع عادی آن را با شامپو بشویید.

استفاده از آلوئه‌ورا برای از بین بردن شوره سر

آلوئه‌ورا خواص خنک‌کننده دارد می توان آن را روی کف سر ماساژ داد. با انجام این کار از خاراندن سرتان جلوگیری می‌کنید.

استفاده از رب پیاز برای از بین بردن شوره سر
باید رب پیاز را روی کف سر بمالید و پس از ماساژ آن را یک ساعت به حال خود رها کنید. سپس آن را به صورت عادی و کامل بشویید. برای رهایی از بوی بد پیاز می‌توانید کمی لیموی تازه به موهایتان بزنید.

استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن شوره سر

طبق تحقیقات بسیار، روغن درخت چای می‌تواند به بهبود شدت شوره‌ی سر کمک کند. فقط قطره‌های قابل توجهی روغن درخت چای را به شامپویتان اضافه کنید و به طور عادی آن را آب بکشید.

استفاده از لیمو برای از بین بردن شوره سر

اسید موجود در لیمو به حفظ تعادل پی‌اچ کف سر کمک بسزای می‌کند که سبب جلوگیری از شوره می‌شود. دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را روی کف سرتان ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید. این کار را باید به صورت روزانه تکرار کنید تا زمانی‌که شوره از بین برود.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن شوره سر

موهایتان را خیس کنید و جوش شیرین را روی کف سر بمالید. موهایتان را آب بکشید اما نباید از شامپو استفاده کنید. جوش شیرین به کاهش قارچ‌هایی که باعث شوره می‌شوند کمک می‌کند.

استفاده از سرکه‌ی سیب برای از بین بردن شوره سر

یک چهارم آب و سرکه‌ی سیب را در یک بطری اسپری با یکدیگر ترکیب کنید و به کف سرتان بپاشید. سپس موهایتان را برای ۱۵ دقیقه الی یک ساعت در حوله بپیچید. می‌توانید موهایتان را به صورت عادی بشویید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید. اسیدیته‌ی سرکه‌ی سیب از رشد قارچ و ایجاد شوره جلوگیری می‌کند.

برای از بین بردن شوره سر، موهایتان را هر روز بشویید

برای رهای از روغن اضافه‌ی موهایتان، باید آنها را هر روز بشویید. چربی اضافه‌ موجود در موها ممکن است دلیل رشد بیش از حد قارچ مالاسزیا باشد.

استفاده از نمک برای از بین بدرن شوره سر

ماساژ موی سر با یکی از راههای مفید برای از بین بردن شوره سر می باشد. زبری نمک در برداشتن دانه‌های شوره پیش از شامپو زدن موثر است.

استفاده از سیر برای از بین بردن شوره سر

سیر به دلیل خواص ضد قارچ‌اش، برای خلاصی از باکتری‌هایی که باعث شوره می‌شوند، بهترین است. سیر له شده را روی کف سر بمالید. برای جلوگیری از بو گرفتن موها، می‌توانید سیر له شده را با عسلاستفاده کرد و به کف سرتان بمالید. سپس مثل همیشه آن را آب بکشید.