اگر از ریزش موهای خود کلافه شده اید و اگر خواستار رویش مجدد موهای خود هستید و میخواهید موهایتان رشد سریعتری داشته باشد و هر روشی را نیز امتحان کرده اید و موفق نبودید ما به شما توصیه می کنیم آویشن را نیز امتحان کنید .

ریزش مو

 

آویشن  گیاهی مقوی پیاز مو به تنهایی یا به صورت ترکیب با داروهای دیگر به صورت مختلف از جمله شکل جوشانده، لوسیون، شامپو، روغن و سرشوی گیاهی در درمان بیماریهای مو به ویژه ریزش آن کاربرد دارد.

 

آویشن و ریزش مو

اگر از ریزش موهایتان به تنگ آمده‌اید، توصیه می‌کنیم آویش را امتحان کنید. دکتر پل گوئتز می‌گوید: «آویشن محرک مو است و می‌تواند باعث رشد موها شود».

 

روش استفاده:

۵۰۰ گرم آویشن را در ۲ لیتر آب سرد ریخته و بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد تا آب آن نصف شود. سپس محلول را از صافی رد کنید و بعد از شامپو زدن موهایتان را با آن آب بکشید.توجه داشته باشید که می‌توانید قبل از شست‌وشوی مو از این محلول برای ماساژ پوست سر استفاده کنید.

 

دم کرده و جوشانده آویشن

براى تهیه دم کرده آویشن ، ۲۵ گرم آویشن خشک را در ۵۰۰ میلى لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد . از این دم کرده ، ۳ بار در روز، هر بار یک فنجان بنوشید.

 

جهت تهیه جوشانده آویشن ۳۰ گرم آویشن خشک را در ۷۵۰ میلى لیتر آب سرد ریخته و به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه آنقدر بجوشانید تا آب آن به حدود ۵۰۰ میلى لیتر برسد و ۳ بار در روز، هر بار یک فنجان آنرا میل کنید.

 

آویشن در مقابله با ریزش موها و طاسی نقش دارد. البته تنها ریزش موی موقتی با این گیاه بهبود می‌یابد و در ریزش موی آندروژنیک که عموما در مردان دیده می‌شود و همچنین ریزش موی پس از یائسگی تاثیری ندارد.

 

برای استفاده از آویشن در درمان ریزش مو، ۲ قطره از روغن آویشن را در شامپو بریزد و موها رابشویید. همچنین می‌توانید ۶ قطره از روغن اسطوخودوس، ۶ قطره روغن آویشن و ۱۰۰ میلی لیتر روغن بادام را در یک بطری خالی بریزید. ترکیب را روی پوست سر بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه قبل از شستشوی موها بماند.

 

طرز تهیه لوسیون آویشن: جهت تهیه لوسیون ضد ریزش مو با آویشن یک مشت (معادل ۷۵ گرم) آویشن تازه یا خشک را در ۱۰۰ گرم الکل ۶۰ درجه بخیسانید و به مدت ۱۵ روز در آفتاب بگذارید سپس هر بار ۴ قاشق مرباخوری از آن را با آب مخلوط کرده و به پوست بمالید.

 

طرز تهیه محلول ضد ریزش مو با آویشن: ۴۰ گرم آویشن خشک را در یک لیتر آب به قدری بجوشانید تا با آب، غلیظ شود. سپس آب آن را صاف نموده و در حمام پوست سر را با آن شستشو و ماساژ دهید.

 

طرز تهیه شامپو گیاهی آویشن: جهت تهیه شامپوی نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن لازم است ۴ مثقال آویشن اصلی را با ۴ مثقال آویشن شیرازی، ۴ مثقال برگ گلپر ساییده مخلوط کرده، در مقداری آب بجوشانید سپس آب آن را صاف نموده و ۲ عدد تخم مرغ کامل را به آنها افزوده، خوب به هم زده و سر را با آن بشویید.

 

طرز تهیه شامپوی نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن : جهت تهیه شامـپـوى نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن لازم است ۴ مثقال آویشن اهلى را با ۴ مثقال آویشن شیرازى ، ۴ مثقال برگ گـلپـر نساییده مخلوط کرده ، در مقدارى آب بجوشانید سپس آب آنرا صاف نموده و دو عدد تخم مرغ کامل را با آنها افزوده خوب بهم زده و سر را با آن بشویید .