از نخستین نشان تجاری زنان سرپرست خانوار شهر تهران با حمایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری رونمایی شد.

بانوان-سرپرست-خانوار

در مراسم رونمایی از این نشان مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۳  با بیان اینکه نیمی از جمعیت منطقه را بانوان تشکیل می دهند به نقش زنان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و  گفت : طی هشت سال اخیر  اتفاقات خوبی در عرصه ی توانمند سازی بانوان رخ داده است و اکنون که این نشان تجاری ثبت شده است بانوان فعال در این گروه  می توانند آثارشان را در نمایشگاههای داخلی و بین المللی نیز مطرح کنند.

پیرهادی با اشاره به جمعیت زنان نخبه در منطقه ۳ و ابراز خرسندی از اینکه امروزه شاهد درخشش توانمندی بانوان هستیم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کانون فعال بانوان در سطح منطقه ۳  وجود دارد که در برنامه های اجتماعی و فرهنگی مشارکت چشمگیری دارند که از جمله ی این فعالیت ها می توان به تشکیل گروه هم آوایی با حضور ۱۵۰ نفر از این افراد نام برد.

سحر زمانی نژاد مشاور امور بانوان منطقه نیز با اشاره به حمایت های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار تصریح کرد:  بانوان در حال حاضر می توانند  در مراکز کوثر ، مهارت های روز جامعه را در محیطی سالم و به دور از  آسیب های اجتماعی فراگیرند.

وی ضمن تقدیر از پشتکار زنان سرپرست خانوار ابراز امیدواری کرد : این تلاش ها روز به روز بیشتر شود تا شاهد دستاوردهای بیشتری از زنان سرپرست خانوار باشیم.

عالیه جواهری مدیر اداره ی بانوان نیز در این برنامه تحکیم بنیان خانواده را یکی از اهداف این اداره عنوان کرد و افزود: این اداره در زمینه ی مشاوره ،آموزش و ایجاد اشتغال برای بانوان سطح منطقه فعالیت می کند و ۳ مرکز مهارت آموزی کوثر در زمینه ی خیاطی ، زیور آلات و چهل تیکه دوزی فعالیت می کنند.

سپیده خوش بین معاون ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ضمن استقبال از ثبت این نشان تجاری که مخاطب های خاص  جذب می کند گفت : بحث اشتغال زایی پایه ی اصلی برای توانمند ساز ی و درآمد زایی زنان سرپرست خانوار است که در این زمنیه علاوه بر راه اندازی مراکز مهارت آموزی کوثر ،کلاس های آموزشی ، بازارچه ها یا مشاغل خانگی و نمایشگاهی را پیش بینی و راه اندازی می کند .

مریم ناطقی کار آفرین و صاحب نشان تجاری”مانا” از ۱۰ سال پیش فعالیت خود را در زمینه ی تولید و طراحی زیور آلات آغاز کرده و از حدود ۳ سال پیش با شهرداری منطقه ۳ شروع به همکاری کرده است و تاکنون  حدود ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را آموزش داده است و موفق به ثبت یک برند و نشان تجاری شده است  ضمن اینکه در خاتمه ی این مراسم از هنرمندان عرصه ی زیور آلات تقدیر شد.