تکنیک های آرایشی

در روزهایی که تنوع محصولات آرایشی به این گستردگی نبود خانم ها با خلق تکنینک های آرایشی مشکلات پوست خود را به زیبای هر چه تمام تر از بین می بردند. شما هم می‌توانید به جای صرف مبالغ هنگفت برای مشکلات زیبایی خود از تکنیک های قدیمی استفاده کنید درمان چشمان پف کرده یا موهای خشک و آسیب دیده شما در با روش های آسان قابل حل می باشد.

۱٫ آموزش بازیابی خط چشم قدیمی
برای بازیابی خط چشم قدیمی یک فندک را بردارید و نوک مداد را چند ثانیه روی شعله آن بگیرید. بعد کمی خنک شدن از آن استفاده کنید.مداد چشم نرم‌تر و یکنواخت‌تر از قبل شده است.

۲٫ چگونگی بستن منافذ پوست
یک ظرف یا کاسه را با آب سرد و قطعات یخ پر کنید و صورت خود را در این آب غوطه‌ور سازید، ۸ تا ۱۰ ثانیه صورتتان را در آب نگه‌دارید. روشی قدیمی و موثر برای بستن منافذ پوست برای یک چهره خسته می باشد.همچنین این روش برای از بین بردن چین و چروک ها بسیار موثر بوده است.

۳٫ برطرف کردن پف چشم در ۱۰ دقیقه
دیر خوابیدن و خیره شدن طولانی مدت به کامپیوتر می‌تواند سبب پف‌آلود شدن چشم‌ها گردد. پس کیسه‌های کوچک و آرام‌بخش چای گری ارلی که در کمد دارید نه تنها تشنگی شما را برطرف می‌کند بلکه می‌تواند به رفع خستگی چشمان شما هم کمک نماید، و این به علت خواص ضدالتهاب چای است.دو کیسه چای را به مدت ۳ دقیقه در آب جوش فرو برید سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. روی هر یک از چشمانتان یکی از کیسه‌ها را قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنید. این روش باعث از بین رفتن تورم و التهابچشمان می شود.

۴٫ چگونه پوستی با رنگ طبیعی داشته باشیم
سرکه سیب به دلیل خواص زیاد همواره برای پوست مشهوراست. سرکه می‌تواند به عنوان یک پاک کننده طبیعی فوق‌العاده عمل کند. سرکه سیب به درمان آکنه نیز کمک می‌نماید. خاصیت اسیدی سرکه به از بین بردن جوش‌ها کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا پوستی سالم‌تر جای آن را بگیرد.مخلوطی از یک قسمت سرکه سیب و ۴ قسمت آب تهیه کنید، سپس در شب و پس از پاک‌سازی آن را روی پوستتان بمالید. در صورتی که احساس می‌کنید تحمل استفاده از محلول غلیظ‌تر را دارید این کار را با ۳ قسمت آب امتحان کنید.

۵٫ به موهای آسیب دیده خود زندگی دوباره ببخشید
روغن‌زیتون نه تنها یک روغن آشپزی خوشمزه و سالم است بلکه یک مرطوب‌کننده عالی است و می‌تواند به باز شدن گره‌های مو کمک کند. روغن ‌زیتون از اسیدهای چربی ساخته شده که ساقه موی شما را می‌پوشانند و می‌تواند به حفظ سلامت مو کمک کرده و آن را در برابر آسیب ها محافظت کند.

۶٫ راههای برای بلند کردن مژه‌ها
در صورتی که دارای مژه‌های مستقیم و کم پشت هستید که فر نمی‌شوند. می توان با استفاده از ابزارهایی که هر روز برای موی‌تان استفاده می‌کنید می‌تواند کمک کننده باشد.سشوار را بردارید و چند ثانیه فرمژه را با آن گرم کنید. با لمس فرمژه توسط کف دستتان پیش از استفاده از دمای متعادل آن اطمینان حاصل کنید.

۷٫ آموزش لایه برداری پوست
گاهی اوقات شما به یک اسکراب صورت برای رهایی از شر پوست خشک نیاز ندارید. برای تهیه آن می توانید یک ترکیب معمولی در آشپزخانه مانند شکر به خاطر خاصیت جذب‌کنندگی خود استفاده کنید.

روش ساخت یک لایه بردار خانگی: ۲ قسمت شکر ارگانیک و یک قسمت روغن نارگیل یا زیتون را مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به آرامی روی صورتتان بمالید سپس با آب گرم بشویید. از این ترکیب برای درمان لب‌های ترک خرده و خشک هم می‌توانید استفاده کنید.

۸٫ چگونگی کاهش لکه‌های قرمز
برای از بین بردن لکه قرمز روشن روی پوستتان که کرم پوشاننده و پایه اصلاً در برطرف کردن آن کمکی نکرده‌اند.می توانیدبه کمک کمی قطره چشمی «وایزین» در جعبه داروها این لکه و جوش‌ها را از بین ببرید.چند لحظه یک گلوله پنبه‌ای را در وایزین فرو برید، وایزین لکه قرمز را کوچک‌تر نمی‌کند اما دست‌کم به مدت دو ساعت قرمزی را به حداقل می‌رساند.