بانوان کشتی گیر ایرانی با کسب دو مدال نقره و یک برنز بر سکوی دوم جهان ایستادند.

%da%a9%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%a2%d9%84%db%8c%d8%b4

رقابت های جهانی کشتی آلیش از روز گذشته در شهر چولپان آتا قرقیزستان آغاز شده است و بانوان کشتی گیر کشورمان در بخش آزاد این رقابت های با کسب دو مدال نقره و یک برنز بعد از تیم ترکمنستان بر سکوی دوم جهان ایستاد. تیم قرقیزستان نیز سوم شد.

دیروز مسابقات آلیش در بخش آزاد (free style) برگزار شد که سمیه حیدری و مریم احمدی در اوزان ۶۰ و ۷۵ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یگانه غریب گشته در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

تیم بانوان کشتی گیر ایران با کسب این سه مدال و با ۲۶ امتیاز پس از تیم ترکمنستان به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم قرقیزستان نیز با همین امتیاز دوم شد.
نتایج بانوان کشورمان در این بخش به شرح زیر است:

در بخش زنان، در آلیش یگانه غریب گشته در وزن ۵۵ کیلوگرم، سمیه حیدری در وزن ۶۰ کیلوگرم و مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم به ترتیب با پیروزی ضربه فنی مقابل نمایندگان استونی، هند و قزاقستان راهی مرحله نیمه نهایی شدند.، در این مرحله سمیه حیدری و مریم احمدی به ترتیب با شکست ضربه فنی آلیش کاران روسیه و آذربایجان فینالیست شدند.، اما در دیدار نهایی با شکست مقابل رقبای ترکمنستانی به مدال نقره دست یافتند. یگانه غریب گشته با شکست ۷ بر ۳ مقابل حریف اکوادوری به مدال برنز رسید و آسیه شجاعی، سمانه خجسته و سیده شیما نادری از دور رقابت ها کنار رفتند.

رده بندی تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
۱- ترکمنستان ۴۰ امتیاز ۲- ایران ۲۶ امتیاز ۲- قرقیزستان ۲۶ امتیاز ۴- قزاقستان ۲۵ امتیاز ۵- آذربایجان ۲۴ امتیاز ۶- روسیه ۱۸ امتیاز ۷- صربستان ۱۰ امتیاز ۸- اکوادور ۹ امتیاز ۹- ازبکستان، بلاروس، آرژانتین ۸ امتیاز