مسابقات المپیک با مسابقه تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان برای نمایندگان ایران به طور رسمی آغاز شد. در این ماده الهه احمدی و نجمه خدمتی دو تیرانداز ایرانی در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر به مصاف رقبای خود رفتند.

الهه-احمدی

الهه احمدی که عنوان ششمی المپیک لندن را در کارنامه دارد با امتیاز۴۱۷٫۸ به عنوان نفر سوم راهی فینال شد تا برای دومین بار حضور در فینال المپیک را تجربه کند.

الهه احمدی دارنده طلای تفنگ بادی جهان در صورت کسب مدال المپیک به عنوان اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک خواهد بود. فینال این ماده از ساعت  ۱۸ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

“لی دو” از چین با ۴۲۰٫۷ در حال حاضر اول و “باربارا اینجلدر” از آلمان با ۴۲۰٫۳ در جایگاه دوم این مرحله قرار دارد. لازم به ذکر است نفر چهارم این مرحله از رقابت‌ها اختلاف بسیار کمی با الهه احمدی نماینده کشورمان دارد.

 تیراندازی

شرح کامل نتایج مسابقات بانوانی که به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رسیده‌اند.

امیدواریم احمدی اولین مدال کاروان ورزشی کشور و همچنین اول مدال بانوان المپیکی ایران را بدست آورد.

نجمه خدمتی دیگر نماینده ایران که اولین حضور خود را در المپیک تجربه می کند، دراین ماده با امتیاز ۴۱۵٫۷  با اختلاف اندک از رسیدن به فینال بازماند و در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

نمایندگان تیراندازی ایران در حالی به رقابت با حریفان پرداختند که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن محل برگزاری مسابقات تیر اندازی از نزدیک شاهد رقابت آن‌ها بود.