شرکت حمل ونقل هوایی فدرال اکسپرس کار خود را با یک ایده کلامی قدرتمند اغاز کرد: وقتی که قطعا و حتما باید یک شبه آن جا باشد.

اما ایده بصری چه بود؟

نامه ای که باید تا شب می رسید. فدرال اکسپرس می خواست این نامه به محض رسیدن، بیشترین توجه را به خود جلب کند. به همین دلیل از دو رنگی استفاده کرد که در فضای اداری کمتر دیده می شدند: بنفش و نارنجی.

برای کوتاه مدت انتخابی فوق العاده بود، زیرا مخاطبان انتظار مواجهه با این دو رنگ را نداشتند. اما در درازمدت یک رنگ واحد، عملکرد .بهتری دارد

فدکس نیز پس از گسترش طیف خدمات برای تمایز آن ها از رنگ های مختلف استفاده کرد.این روزها فدکس شرکتی رنگین کمانی است که هیچ رنگ ویژه ای آن را تداعی نمی کند و این الگویی است که بسیاری از شرکت ها ازآن پیروی می کنند.

طراحی لوگو بزرگترین شرکت حمل و نقل آمریکا (UPS)

و اما رفتار بزرگترین رقیب FEDEX

بزرگترین رقیبش، شرکت توزیع آمریکا (UPS) رویکردی متفاوت در پیش گرفت. به جای استفاده از رنگی محبوب که در همه جا می توان مشاهده کرد، یوپی اس زرد مایل به قهوه ای را انتخاب کرد؛ رنگی که محبوبیت چندانی ندارد.

بسیاری از شرکت ها بر «بهتر بودن» تمرکز دارند، در حالی که فرصت واقعی در «متفاوت بودن» است.

این روزها زرد مایل به قهوه ای یو پی اس مانند آبی تیفانی، به شدت شناخته شده است، تا حدی که گاهی در تبلیغات خود میگوید «چه کاری از دست قهوه ای برای شما برمی آید؟ قهوهای ایده بصری قدرتمندی است

رنگ های طراحی لوگو شرکت مستر کارد

تغییر درست رنگ طراحی لوگو ویزا کارد

بسیاری از برندهایی که در گذشته به ثبت رسیده اند، از چند رنگ استفاده می کنند. این برندها طوری طراحی شده اند که جلوه ی خوبی داشته باشند؛ اما نه لزوماً به گونه ای که در میان جمع بدرخشند.

همین مسئله، در بازار شلوغ این روزها، برای این برندها گران تمام می شود مستر کارد و ویزا از چه رنگهایی استفاده می کنند؟ احتمالا به یاد نمی آورید.

رنگارنگ کردن طراحی لوگو برگر کینک تغییری نادرست

اشتباه برگر کینگ چه بود ؟

بیشتر شعبه های برگر کینگ شهربازی های بزرگی برای بچه ها دارند، اما این چیزی است که مکدونالد به آن

شهرت دارد. بنا بر این، نشان این برند بر روی ساختمان ها، تنها چیزی است که برگر کینگ را از مکدونالد متمایز می کند.

به خاطرسپردن دو رنگ سخت است، اما به یادداشتن سه رنگ تقریباً غیرممکن است.

نشان تجاری قبلی برگر کینگ دست کم شبیه یک همبرگر بود. نشان تجاری جدید این برند بیشتر یک اثر هنری انتزاعی است.