آموزش پخت املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج

بانوان‌ایرانی: آموزش پخت املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج

.

مواد لازم برای پخت املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج:

آموزش پخت املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج

آموزش پخت املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج:

در مرحله اول گرم ۲ قاشق غذاخوری از کره را در ماهیتابه گرم کنید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه سیب زمینی ها را با حرارت کم تفت بدهید تا سطحش طلایی رنگ شود. توجه داشته باشید که مرتب آن را هم بزنید. سپس سیب زمینی ها را داخل کاسه مورد نظرتان بریزید.

در مرحله دوم گوجه فرنگی ، سیر و فلفل را درون ماهیتابه بریزید و به مدت ۲ دقیقه تفت بدهید.

در مرحله سوم تخم مرغ ها را با همزن خوب مخلوط بزنید و فلفل را به آن اضافه کنید. حال آن را روی سیب زمینی ها ریخته و با هم خوب ترکیب کنید.

در مرحله چهارم اسفناج ها راحدود ۱ دقیقه داخل آب جوش بریزید تا نرم شوند. حال اسفناج ها را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید تا تازه بشوند. سپس آن ها را با دستمال مخصوص آشپزخانه خشک کرده و تخم رازیانه ، ماست و پنیر فتا را به آن اضافه کنید.

در مرحله پنجم ۱/۴ از کره باقی مانده را در ماهیتابه ای به قطر ۱۵ سانتیمتر گرم کنید. سپس با یک ملاقه ۱/۴ از مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ را در داخل تابه مورد نظر بریزید.توجه داشته باشید که هر طرف آن را به مدت ۲ دقیقه بپزید تا خوب سفت شود.

در مرحله آخر املت سیب زمینی را به بشقاب مخصوص سرو انتقال دهید.سپس ۱/۴ از مخلوط اسفناج را روی آن بریزید. حال املت سیب زمینی را از وسط تا کنید تا مواد داخل آن جا بگیرد. این کار را برای تمام مواد تکرار نمایید تا ۴ املت سیب زمینی آماده شود.

.

* جهت تهیه املت سیب زمینی می توانید از انواع پنیرها از جمله پنیر بلوچیز  استفاده کنید.

* می توانید بجای اسفناج از کلم بروکلی استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش آشپزی و تغذیه بانوان ایرانی