آموزش تمیز کردن ظروف سوخته شده
بانوان‌ایرانی: تمیز و برق انداختن تابه و قابلمه های سوخته شده یکی از مشکل ترین کارها برای خانم های خانه دار است. ما به شما چند روش را آموزش می دهیم تا قابلمه و تابه های خود را  سفید و براق کنید.

* توجه داشته باشید که هرگز با قاشق به جان قابلمه های سوخته نیفتید. چون ظرف شما خراشیده شده و خراب می شود.

.
برای سفید و براق شدن قابلمه و تابه به روش زیر عمل کنید:

.

اگر میزان سوختگی غذا در ظرف مورد نظر بسیار زیاد بود ، که بعد از گذشت زمان هم قادر به شستنش نبودید ، مقدار زیادی جوش شیرین ته ظرف سوخته بریزید و کمب آب به آن اضافه کنید که مرطوب شود. چند ساعت صبر کنید. با این روش می ‏توانید قسمت سوخته را جدا کنید و ظرف را بشویید.

.

برای ظروف روی وقتی سیاه و کدر می شوند فقط کافیست مقداری از آبلیمو ، آب و نمگ را با هم مخلوط کرده و در ظرف بجوشانید.سپس ظرف روی را با مایع بشویید.

.
لکه ‏های سرسخت را با مخلوط دو قاشق غذاخوری جوش شیرین،یک فنجان آب و نصف فنجان سرکه  از بین ببرید. توجه داشته باشید که به مدت ۱۰ دقیقه این مواد را در ظرف بجوشانید.

.

برای پاک کردن لکه قابلمه می توان داخل آن پوست سیب پخت یا ریواس ریخت.

.
توجه داشته باشید که هنگام پختن حبوبات چند قطره آبلیمو یا سرکه به قابلمه اضافه کنیم . این عمل باعث می شود هم ظرف سفید بماند و هم حبوبات طعم بهتری بگیرند.

.

وقتی از ظروف غیر تفلون استفاده می کنید برای آنکه در حین پخت غذا ظرفتان سیاه و کدر نشود ، به آن آبلیمو اضافه کنید.

.

برای از بین بردن لکه های زرد قابلمه ها می توان کمی آب و تمیز کننده در آن ریخت و سپس آن را بجوشانید.در مرحله بعد ظرف را با مایع تمیز کنید.

.

وقتی ظرف شما ته گرفته است مقداری سرکه و آبجوش را داخل ظرف مورد نظر ریخته و درب آن را محکم ببندید.حدود ۱تا ۲ ساعت صبر کنید سپس آن را با مایع بشویید.

گردآوری: بخش خانه و خانه داری بانوان ایرانی