حس آرامش و گرم کردن زندگی مشترک دارای قوانین خاص خود است. که نه تنها زوج های جوان بلکه کسانی که دارای زندگی متاهلی هستند باید این قوانین را دانسته و به خوبی به کار برند. شما هم اگر می خواهید یک زندگی زناشویی سرشار از عشق داشته باشید این مطلب را دنبال کنید.

آشنایی با زبان عشق در دنیای متاهلی
۱٫ کلام تاییدآمیز

تشکر و قدردانی از کارهای بسیار کوچک و معمول در خانه است؛که می توان بنیان خانواده را مستحکم کرد. برای مثال چه لباس زیبای! چه آرایش موی قشنگی! چه دست پخت خوبی! از این که بچه را خوب نگه داشتی ممنون، واقعا متشکرم آشغال ها را بردی می تواند تاثیر بسزای در ایجاد فضای عاطفی داشته باشد.در علم روانشناسی ثابت شده که وقتی ما کلام تاییدآمیزی دریافت می کنیم، به احتمال قوی ترغیب می‌شویم که متقابلا کاری کنیم.

۲٫وقت گذاشتن برای یکدیگر

وقت گذاشتن برای یکدیگر با هم بودن دوتایی با هم صحبت کردن، قدم زدن گاه گاهی، به هم توجه کردن از جمله مواردی است که باعث می شود زوجین ارتباط خوبی با هم برقرار کنند.با هم بودن یعنی توجه متمرکز و کامل و این زبان شامل با هم بودن، گفت و گوی متمرکز، نگاه کردن به چشم های همسر در موقع حرف زدن، گوش دادن و در ضمن آن در پی کشف احساسات طرف مقابل بودن، قطع نکردن سخن او، توجه به حرکات بدن مثل مشت گره کرده، فشار روی دست، اشک، ابروان گره خورده،  لرزش صورت و  … .

۳٫ دریافت هدایا

هدیه ها می توانند نمادهای بصری عشق باشند.اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است، شما می توانید هدیه دهنده حرفه ای شوید و در واقع یکی از آسان ترین زبان های عشق برای یادگیری هدیه دادن است. یکی از این هدایا حضور فیزیکی شما در موقعیت های خاص است، مثل بودن در زمان های بحرانی که ممکن است برای هر دو نفر رابطه پیش آید مانند از دست دادن عزیزان، رفتن به سفر یا در لحظات خوشی و ناخوشی. در برخی افراد شاخه گلی کفایت می کند. این موضوع با توجه به استطاعت مالی طرفین و نوع نگرش آنان و بستر فرهنگی که در آن رشد کرده اند و حتی جوامع مختلف متفاوت است.

۴٫ خدمت به یکدیگر

کمک کردن در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک بدون در نظر گرفتن مرد و زن بودن بسیار مهم و تاثیر گذار است البته به یاد داشته باشیم درخواست کردن به عشق جهت می دهد؛ ولی دستور دادن جریان عشق را متوقف می کند. آنچه ما پیش از ازدواج برای یکدیگر انجام می دهیم دلیلی بر کارهایی که پس از ازدواج انجام خواهیم داد، نیست و یادمان باشد در جوامع سنتی غلبه بر کلیشه ها مهم است.