در زندگی یکی از پیچیدگی‌های زنانه، دوره‌های ماهانه است. اینو بگم که البته اسمش ماهانه است وگرنه خانم‌های زیادی هستند که با بازه‌های زمانی متفاوتی، این دوره‌ها را تجربه می‌کنند.
چرخه دوره‌های ماهانه اگرچه تقریبا در همه خانم‌ها مشترک است، اما در عین حال انگار برای هر آدمی منحصربه فرد هم هست. یکی خیلی منظم و دقیق این چرخه را تجربه می‌کند، یکی هیچوقت نمی‌تواند پیشبینی کند دقیقا کی اتفاق خواهد افتاد، برای یکی تجربه دردناکی است، اما دیگری هیچ مشکل جسمانی احساس نمی‌کند بلکه فقط خیلی زودرنج و احساساتی می‌شود.
برخی خانم‌ها دردهای عجیب و غریب تجربه می‌کنند، برخی دیگر احتمالا شاهد فرار کردن اطرافیانشان از ترس جانشان در این دوران هستند. برخی خیلی لطیف و احساساتی می‌شوند و برخی…
در عین حال چرخه ماهانه بدن هر زن، روی زمان تخمک‌گذاری و در نتیجه احتمال بارداری موثر است. قدیم‌ترها، خانم‌هایی که خیلی روی این موضوعات حساس بودند، همیشه در تقویم علامت می‌زدند. بعد باید می‌نشستند و سرانگشتی حساب می‌کردند، برای برنامه‌ریزی سفر، برای تصمیم‌های مهمتری مثل بچه‌دار شدن و … تازه زمان مراجعه به پزشک زنان، باید از روی تقویم جواب سوال‌های تند تند پزشک را می‌دادند، آخرین پریود، چند روز طول کشیده؟ چند روز گذشته؟ دوره قبلی؟ آخرین رابطه؟ و سوال‌های دیگر.اما حالا نرم‌افزارهای کاربردی خوبی طراحی شده که کار را ساده و دلپذیرتر کرده است. یکی از این نرم‌افزارها که هم نسخه اندروید و هم ios دارد، Flo  است. این برنامه برای دقتش در پیشبینی معروف شده و به خوبی در زمان کم، الگوی چرخه عادت ماهانه شما را کشف می‌کند و به شما برای پیشبینی زمان بعدی پریود، زمان تخمک‌گذاری، وضعیت احتمال بارداری در روزهای مختلف ماه و مانند آن کمک می‌کند.

مشخصات بیشتر

به علاوه در این برنامه می‌توانید وضعیت خلقی هر روز و درد یا حالات دیگر مثل تهوع یا سرگیجه را ثبت کنید. در صورت داشتن رابطه زناشویی هم می‌توانید آن را وارد کنید.

تازه می‌توانید گزینه‌های مربوط به فعالیت بدنی، رژیم غذایی، میزان آب خوردن در طول روز و مانند آن را هم فعال کنید تا برنامه به سلامت و تناسب بیشتر شما کمک کند.

برنامه Flo  وضعیت‌های موثر دیگر را هم اضافه کرده که روی تحلیل اطلاعات معمول شما اثر نگذارند، مثلا سفر، بیماری یا استرس شدید.

طراحی ساده و کاربردی

از ویژگی‌های خیلی خوب Flo، طراحی آن است. طراحی خیلی ساده، با گرافیک واضح و کاربردی و بسیار قابل فهم. حرکت در روزهای تقویم آن ساده است و با تفکیک رنگ، دوره‌های مختلف را مشخص می‌کند. قرمز، روزهای پریود، سفید روزهای با احتمال بارداری بسیار کم و سبزآبی روزهای نزدیک به تخمک‌گذاری با احتمال بارداری کم تا زیاد. با تمام شدن هر دوره، تعداد روزهای آن را به راحتی می‌توانید ببینید. با نزدیک شدن به زمان پریود بعدی هم با ارسال نوتیفیکیشن به شما هشدار می‌دهد و یادآوری می‌کند که زمان شروع پریود را در برنامه خود ثبت کنید.

 
حفظ اطلاعات شمااز دیگر مزایای این برنامه این است که می‌توانید مطمئن باشید اطلاعاتتان محرمانه خواهد ماند و از بین نخواهد رفت. می‌توانید رمز مخصوصی برای ورود به این برنامه تعریف کنید تا کسی به جز شما به اطلاعات خصوصی‌تان دسترسی پیدا نکند. به علاوه، با ثبت ایمیل خود، می‌توانید اطلاعات آن را همیشه داشته باشید.

تقویم همیشگی کاربردی

بعد از کمی استفاده از این برنامه، به یکی از ابزارهای همیشگی شما تبدیل خواهد شد و دیگر جواب خیلی از سوال‌ها را به سرعت با استفاده از آن خواهید دانست. در جواب به سوالات پزشکتان، هیچ نگرانی ندارید چون روزها و دوره‌ها و فاصله‌هایشان را خودش می‌شمارد! تازه برای برنامه‌ریزی‌های آینده هم کافی است به تقویم آن مراجعه کنید و از روی رنگ روزها بفهمید کی برای سفر مثلا مناسب است، یا چه روزی باید دارویتان را از سر بگیرید یا کی، برای برنامه‌ریزی تلاش برای بارداری بهتر خواهد بود.