پیوند زناشویی و ازدواج مابین متولد فروردین و دی چندان سازگار و تفاهم آمیز نیست. متولدین دی ماه افرادی تودار، مرموز و کمی آب زیر کاه هستند و از همین لحاظ برای دیگران کمی سخت است که به درستی آنها را بشناسند و به نیات درونی آنها پی ببرند. به همین دلیل با متولدین فروردین چندان جور در نمی آیند زیرا متولدین فروردین افرادی برون گرا و خونگرم هستند و از هر گونه مرموز بودن و پیچیدگی بدشان می آید.

متولدین فروردین خیلی زودجوش و صمیمی و پر نشاط هستند و به سرعت با دیگران دوست می شوند ولی متولدین دی کمی دیرجوش و نچسب اند و به سادگی با کسی پیمان دوستی نمی بندند.

متولدین فروردین کمی جسور و بی پروا هستند و گاهی با بی ملاحظگی رفتار می کنند و این با روحیه محافظه کار متولدین دی زیاد سازگار نیست زیرا آنها کارهای خود را با صبر و حوصله و متانت و مهارت دنبال می کنند. متولدین دی همچنین به آزادی و استقلال نیاز دارند تا به اتکای سختکوشی خود به آرمانهای بلندپروازانه خود پاسخ دهند و این با روحیه سلطه گر متولدین فروردین ماه چندان جور در نمی آید و ممکن است اختلاف نظرهایی را در زندگی زناشویی آنها ایجاد کند.

بنابراین اگر ازدواجی میان متولد فروردین و دی صورت بگیرد باید با تحمل و صبر و بردباری و خویشتنداری طرفین برطرف گردد تا کانون زندگی آنها از هم نپاشد و به سعادت گردد.