عوامل صحیح و نا درست ازدواج

نشانه‌های ازدواج موفق

زمان ازدواج در هر شخصی متفاوت است.و به همین علت زمان ازدواج در هرشخصی متفاوت است ازدواج یک نیاز طبیعی به شمار می آید.اما باید دلایل منطقی برای آن داشته باشیم.در ابتدا به دلایل درست و قابل قبول ازدواج می پردازیم. اگر شمااین دلایل را برای ازدواج دارید نشان می دهد تصمیم شما عاقلانه است و زمان ازدواجتان فرا رسیده است.

دلایل صحیح ازدواج

۱- مصاحبت و همراهی: شریک شدن داشتن در زندگی دلیل رایج و مناسبی برای ازدواج خواهد بود.همراهی به معنی اینکه،در سفر زندگی شریک و همراهی داشته باشیم.دختر و پسر به یک سنی که میرسند این احتیاج را در خود می بینند دوست دارند کسی را داشته باشند که از حال و روزشان برایش صحبت کنند.

۲- عشق و صمیمیت: نیاز به عشق و صمیمیت رابطه مستقیمی با نیاز به همراهی و مصاحبت دارد. محبت حقیقی برای تک تک افراد هدیه ای فوق العاده است. البته عشق و محبت می تواند لازمه ازدواج باشد اما برای آن کافی نیست.دلایلی وجو دارد که فرد به خاطر آنها ازدواج می کند، ولی همان دلایل می تواند دلیلی بر ایجاد مشکلات و تضادهای قابل توجهی در ازدواج شود.

۳- شریک حامی:ازدواج فرصتی است برای رشد فرد. ازدواج مناسب می تواند بهترین امکان برای موفقیت هر دو نفر باشد.

۴- شریک جنسی: ازدواج دلیلی برای ارضای جنسی طرفین می باشد و راهی است مشروع و مجاز برای بروز هیجانات و رفتارهای جنسی ازدواج یکی از مقدس ترین اعمال به شمار می آید.

۵- بچه دار شدن: دلیلی دیگر جهت میل به ازدواج فرزندار شدن است. زوج هایی که با موفقیت فرزندان خود را بزرگ کرده اند.

دلایل نا درست ازدواج

۱- تعارض بر والدین: برای بسیاری از ما راحت نیست که اعتراف کنیم با والدین خود در جنگ هستیم. تعارض با والدین، می تواند یکی از دلایلی باشد که یک فرد را به سوی ازدواج سوق می دهد. اما تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از این افراد که از آزار والدین به ازدواج پناه می بردند، ازدواج آنها نیز دچار مشکل خواهد بود.

۲- در پی استقلال: بسیاری که ازدواج می کنند در پی جستجوی استقلال به این امر تن می دهند.اما مستقل شدن سالها وقت خواهد برد و امری است وابسته به خود فرد تا هرچه بیشتر روی پای خود بایستد.

۳-اصرار خانواده یا اجتماع: در یک جامعه ی شهری و تحصیل کرده این فشار می تواند به صورت نا محسوس انجام شود. اما در جامعه ای دیگر با صراحت و مستقیم از جوان می خواهند که ازدواج کند.

۴- ازدواج از روی اجبار: برخی افراد تحت فشار خانواده یا دوستان به یک ازدواج تن می دهند. ازدواج اجباری در ایران یکی از بالاترین آمار طلاق و مشکلات بعدی خواهد بود.تن دادن به ازدواج از روی جبر دلیلی بر شکست فرد خواهد بود.

۵- نیاز جنسی: ازدواج فقط برای رفع نیاز جنسی احتمالا نمی تواند دلیل مناسبی برای ازدواج باشد.و همین امر باعث می شود تا به ازدواج موفقی منجر شود. این گونه ازدواج از روی شتاب زدگی و بر اساس ظاهر فرد انجام می شود.