در این آموزش بخش آشپزی سایت بانوان طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی با پنیر پیتزای خوشمزه را برای شما آموزش خواهیم داد . سوپی خوشمزه که میتوانید برای میهمانی های خود اماده کنید .

مواد لازم برای سوپ پیاز فرانسوی :

پیاز (یک عدد)
۱ و ۱/۲ قاشق سوپ خوری  کره
۱ و ۱/۲ قاشق سوپ خوری  روغن‌زیتون
۲ قاشق چای خوری نعنای خرد شده
۱ قاشق سوپ خوری آرد
۲ حبه سیر خرد شده
۲ پیمانه آب مرغ
۱ قاشق سوپ خوری رب گوجه‌فرنگی
نمک و فلفل به میزان لازم
۱/۲ پیمانه پنیرموتزارلای خرد شده
۴ ورقه پنیر پیتزا
۱ عدد نان باگت
رزماری برای تزیین

سوپ-پیاز-فرانسوی

طرز تهیه :
ابتدا پیاز را پوست گرفته و آن را به‌صورت حلقه‌های نازک خرد نمایید . یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید. کره و روغن‌زیتون را داخل آن بریزید، سپس پیازها را داخل آن سرخ کنید. آن را خوب تفت دهید تا کاملا نرم و طلایی شود.در این مرحله آرد را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از ۳-۲ دقیقه سیرهای خرد شده را اضافه کرده و حدود یک دقیقه تفت دهید.

رب گوجه‌فرنگی را در یک چهارم پیمانه آب داغ حل کنید، سپس آن را داخل قابلمه بریزید. به‌آرامی هم بزنید تا مایه غلیظ شود، آب مرغ را اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید. نعنای خرد شده و به مقدار لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ غلیظ شود.در این میان نان را آماده کنید. به این صورت که آن را به‌صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید،

سپس تکههای را در یک تابه کمی تفت دهید تا طلایی شوند.فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. دو عدد ظرف مناسب انتخاب کنید و سوپ را داخل آنها بریزید.

تکه‌های پنیر را داخل سوپ و تکه‌های برشته شده نان را هم روی سوپ قرار دهید. دو ورقه پنیر روی هرکدام از ظرف‌ها بگذارید.ظرف‌ها را به مدت یک دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیرها کاملا آب شده و شروع به طلایی شدن بکنند. بعدازآنکه ظرف‌ها را از فر درآوردید، آنها را با مقداری رزماری تزیین کرده ، نوش جان نمایید .