امروز طرز تهیه توئیل را برای شما آموزش خواهیم داد . توئیل نوعی شیرینی نازک فرانسوی است که تا زمانی که داغ است فرم پذیر می باشد و پس از سرد شدن شکل خود را حفظ می کند. توئیل معمولا برای تزیین دسرها و بستنی ها استفاده می شود. توئیل ها طعم و بافت مختلفی دارند.

توئیل در فرانسوی به معنی کاشی و موزیک و سرامیک هست .

مواد لازم برای تهیه توئیل ساده :

شکر ۱۲۴ گرم
سفیده تخم مرغ صاف ۱۶۰ گرم
نمک یک چهارم ق چ
اسانس دلخواه مانند وانیل . رنده پوست پرتقال. زعفران. هل و … در صورت تمایل
آرد الک شده ۸۰ گرم
روغن مایع یا جامد یا کره آب شده ۴۰ گرم
بادام خرد شده و کنجد و پودر نارگیل و … در صورت تمایل

توئیل

طرز تهیه توئیل :

شکر و سفیده و نمک و اسانس دلخواه را با هم مخلوط کرده و ۵ دقیقه کنار بگذارید. سپس مخلوط را با مفتول سیمی دستی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در حد یک دست شدن و حل شدن شکر هم بزنید. آرد را اضافه کرده و به مدت حدود ۱ دقیقه دیگر با مفتول سیمی دستی هم بزنید در حدی که گلوله های آرد باز شود و خمیر صاف شود. در آخر کره آب شده ولرم یا روغن را اضافه و فقط در حد یک دست شدن هم بزنید.
می توانید ۳ تا ۴ قاشق از مواد را در کاسه ای جداگانه با ۱ قاشق چایخوری پودر کاکائو الک کرده و یا رنگ خوراکی مخلوط کرده و در قیف با سری نازک ریخته و برای توئیل های دورنگ یا طرح دار استفاده کنید.
خمیر آماده شده را روی صفحه سیلیکونی با یک قاشق مربا خوری ریخته و با قاشق آن را پهن کنید و روی آن را به دلخواه بادام و کنجد و … بپاشید. سینی را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا طلایی شوند پس از خارج کردن از فر با کاردک فلزی از سینی جدا کرده و با وردنه آنها را شکل دهید. پس از چند ثانیه فرم می گیرند.
می توانید نقاطی از خمیر را با خمیر کاکائویی شکل داده و توئیل دو رنگ داشت. با خلاقیت و ابتکار خودتان می توانید شکل های مختلفی از این شیرینی را آماده کنید.