در حال حاضر ۱۱۸ شیرخوار در در شیرخوارگاه آمنه نگه‌داری می‌شود و در کل کشور ۹۰۰ شیرخوار داریم که یا کودکان بی سرپرست هستند و یا کودکن بد سرپرست .

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افطار سازمان بهزیستی در شیرخوارگاه آمنه با بیان این نکته اظهار داشت : بسیاری از خانوادها خواستار دریافت سرپرستی کودکان دختر هستند و در حال حاضر ۱۶۰۰ متقاضی فرزندخواندگی داریم. متقاضیان فرزندخواندگی زیاد هستند و سیاست ما این است که در اسرع وقت آنها را به خانواده‌ها واگذار کنیم. قانون تسهیلاتی در این زمینه قایل شد و حتی برای واگذاری فرزند به زنان مجرد هم اجازه صادر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: کودکانی که در این مرکز نگه‌داری می‌شوند عمدتا بد سرپرست هستند و زمینه واگذاری دائم آنها وجود ندارد البته برای این موضوع هم قانونگذار مشخص کرده است که این فرزندان به صورت «امین موقت» به خانواده‌ها سپرده شوند و خانواده نسبت به مراقبت و تربیت آنها اقدام کند. البته در این زمینه متقاضی کم است و بیشتر علاقه مند هستند به صورت دائم کودکانی را به فرزندخواندگی بپذیرند. بر اساس آمار، ۲۰ تا ۲۵ درصد این کودکان فاقد سرپرست هستند که ما برایشان شناسنامه می‌گیریم و زمینه واگذاری آنها را فراهم می کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: مابقی یا بدسرپرست هستند و یا به بیماری و اختلالاتی مبتلا هستند که درمان می‌کنیم. در عین حال خانواده‌ها را به طرح امین موقت تشویق می‌کنیم.

رییس سازمان بهزیستی درباره محرمیت والدین با فرزندخوانده با بیان اینکه این مورد به لحاظ شرعی، قانونی و حقوقی حل شده و در شناسنامه شان ثبت می‌شود که آن کودک، فرزند این خانواده است، اظهارکرد: درباره به نام زدن بخشی از اموال به فرزندخوانده نیز ما به لحاظ ظرفیت زوجین علاقه مند از منظر روحی، اجتماعی و برخورداری از بنیه اقتصادی باید اطمینان داشته باشیم و بدانیم کودک مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کند.