هر ماه بهترین موزیک ها و آهنگهای ارائه شده معمولا از طریق مجلات موسیقی و هنری و نیز سایتهای معتبر موزیک ارائه می شوند و بسیاری از افراد به ویژه جوانان نیز که این سایتها را دنبال می کنند ،  به دنبال دانلود موزیک های جالب ماه گذشته می افتند.

همین باعث می شود سایتهای دانلود موزیک  سعی کنند امکان دانلود آهنگ جدید را به سریع ترین شکل ممکنه فراهم کنند .

برخی سایتها و مجلات هستند که با کمک نظرسنجی مردمی ، بهترین موزیک های ماه را انتخاب می کنند . از این رو این آمار می تواند برای سایتهای موزیک نیز مفید باشد که بدانند کدام موزیک ها و کدام خواننده ها طرفدار بیشتری دارند .

هر چه بیشتر و سریعتر بتوانند آثار این هنرمندان برتر را در سایتها ارائه دهند، موفقیت بیشتری بدست خواهند آورد.

 

نوع دیگری از نظرخواهی برای انتخاب بهترین موزیک های ماه نیز وجود دارد . این نوع انتخاب زیاد به سلایق مردم توجهی ندارد .

برخی مجلات تخصصی موزیک هستند که با انتخاب چند موسیقی دان بزرگ به عنوان داور و نظرخواهی از آنها موسیقی ها و آهنگهای برتر ماه را انتخاب می کنند .

این نوع انتخاب شاید از نظر فنی و تخصصی درست تر باشد ولی لزوما موسیقی هایی انتخاب نمی شوند که در بین مردم نیز محبوب هستند . از این رو نمی توان گفت آهنگهای برتر از نظر کارشناسان موسیقی لزوما موسیقی های موفقی در بازار و بین مردم خواهند بود.

یکی از ملموس ترین نوع انتخاب برترین موزیک های ماه ، انتخاب بر اساس تعداد دانلود آلبوم جدید توسط مردم است .

معمولا آهنگی که بیشتر دانلود می شود خواننده و آهنگساز و شاعری معتبر و نامی پشت آن قرار دارند.

یا اینکه اینقدر این آهنگ زیباست که دهان به دهان مردم به همدیگر توصیه می کنند که این آهنگ شنیده شود . من به شخصه در نظر گرفتن سلیقه مردم را به رضایت موسیقی دانان خبره ترجیح می دهم هنرمند برای ماندگار شدن باید محبوب مردم باشد.

با تشکر / ایران آوا

www  iranava net