تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران  کمتر از ۳ هفته تا کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو، به رده ششم جهان صعود کرده است و رقابت سختی با مغولستان و چین تایپه دارد.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگویی اظهار داشت: تیم بسکتبال سه نفره بانوان کشورمان پس از شرکت در مسابقات فشرده و در فاصله سه هفته تا کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو، به رده ششم جهان صعود کرده است. این تیم برای المپیکی شدن باید در رده چهارم جهان قرار بگیرد که حدود سه هفته دیگر باید مسابقه دهد و رقابت بسیار فشرده‌ای با مغولستان و چین تایپه دارد.

وی از وعده کمیته ملی المپیک به بسکتبال سه نفره بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک قول داده است در سه هفته پایانی تا کسب امتیازات لازم و برگزاری مسابقات متعدد از تیم حمایت کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره نتایجی که تیم بسکتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در مسابقات جهانی کسب کرد، گفت: ملی‌پوشان عملکرد خوبی داشتند، اما در این دوره با تیم‌های صاحب‌نام رقابت کردند و بازیکنان ما کم‌تجربه بودند. این تیم می‌توانست در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد، اما کم‌تجربگی باعث شد نتوانند به این هدف دست یابند.